وبلاگ لوتوس

نکات مهم هنگام خرید لوستر

نکات مهم هنگام خرید لوستر

نکات مهم هنگام خرید لوستر

1. بودجه خود را تعیین کنید

لوسترها در اندازه ها و اشکال متنوعی تولید می شود و این امر باعث ایجاد بازه قیمتی وسیعی می شود. از آنجایی که بحث خرید مطرح است، در ابتدا بهتر است مشخص کنید چقدر می خواهید برای خرید لوستر هزینه کنید. اگر بودجه کمی را برای خرید لوستر در نظر گرفته اید و قصد خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارید بهتر است از فیلتر قیمت استفاده کنید. تا فقط محصول مناسب بودجه شما نشان داده شود. شایان ذکر است که انتخاب گزینه ارزانتر همیشه نشان دهنده کیفیت پایین یا اندازه کوچک لوستر نیست. از طرف دیگر، اگر بودجه قابل توجهی را برای خرید لوستر تعیین کرده اید، مجموعه بزرگی را پیش رو دارید و در انتخاب و خرید لوستر انعطاف بیشتری خواهید داشت. و این جزو نکات مهم  هنگام خرید لوستر می باشد.

2. فضای اتاق را در نظر بگیرید

خیلی خوب است که بودجه لازم برای خرید لوستر را دارید، ولی آیا فضای لازم و مناسب برای آن در منزل شما وجود دارد؟ وقتی لوستر را انتخاب می کنید مهم است که فضایی مناسب و ایده آل برای آن در نظر گرفته باشید. به این فکر کنید که اگر اتاق خیلی کوچک است و لوستری بزرگ را خریداری کرده اید مطمئناً از لحاظ ظاهری و فضای در نظر گرفته شده به مشکل خواهید خورد. پس مهم است که قبل از خرید لوستر ابعاد و اندازه اتاق را یادداشت کنید و از کمک متخصصان و مشاوران این حوزه غافل نشوید.

3. به سبک دکوراسیون محیط فکر کنید

منزلتان از چه سبک دکوراسیونی پیروی می کند؟ یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لوستر سبک دکوراسیون محیط است. و اگر هنوز جواب مشخصی برای این سوال ندارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن که یکی از سبک های مطرح مثل سبک مینیمال، سبک کلاسیک، سنتی، سبک مدرن و … را انتخاب کردید. کار شما برای انتخاب و خرید لوستر کمی راحت تر می شود .زیرا انتخاب و خرید لوستر رابطه مستقیم با سبک دکوراسیون فضای مورد نظر دارد. به طور مثال اگر قصد دارید از سبک دکوراسیون مدرن استفاده کنید بعید به نظر می رسد که بخواهید لوستری با سبک سنتی بخرید!

4. جنس لوستر

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید لوستر جنس آن است. لوسترها در طیف گسترده ای از مواد مثل برنج، فلز، کریستال و آهن تولید می شوند. معمولا جنس لوستر با سبک کلی لوستر ارتباط دارد. و باید به این فکر کنید که جنس و رنگ لوستر چگونه در برابر مبلمان فعلی، کاغذ دیواری و پرده ها خود را نشان می دهند. حتی تلاش برای ایجاد انسجام با سایر وسایل روشنایی که در آن مکان قرار دارند ضروری است.در مقاله انواع لوستر بیشتر به این موضوع پرداخته شده است.

5. ارتفاع سقف

به طور خلاصه درباره فضای اتاق صحبت کردیم، اما در نظر گرفتن ارتفاع سقف نیز مهم است. ارتفاع اتاق یک عامل اساسی در تصمیم گیری برای انتخاب و خرید لوستر است. اتاق هایی که سقف با ارتفاع زیاد دارند مناسب لوستر هایی با ارتفاع و شاخه های بیشتر به همراه آویز هستند. همانطور که احتمالا این نوع لوستر را تصور کردید متوجه شدید که اصلا انتخاب خوبی برای اتاقی با ارتفاع کم نیست .و برای اینگونه فضاها لوستر هایی ساده و کم ارتفاع با شاخه های کم مناسب تر است.

6. نگهداری و نظافت لوستر

وقتی لوستر مورد نظر خود را انتخاب کردید، مهم است که در مورد حفظ کیفیت آن در طول زمان برنامه ریزی کنید و به آن فکر کنید. بعد از نصب لوستر باید به طور مرتب آن را تمیز کنید تا کیفیت آن حفظ شود. همانند مبلمان منزل، لوستر ها هم مستعد جذب گرد وغبار هستند و هرچه لوسترها بزرگ تر و دارای طراحی پیچیده تری باشند .گرد و غبار بیشتری جذب می‌کنند و تمیز کردن آن ها دشوارتر است. پس اگر نمی‌توانید از پس تمیز کردن لوسترهای بزرگ برآیید بهتر است لوستری کوچک با طراحی ساده تر را انتخاب کنید. اگر به هر دلیلی وقت و یا حوصله تمیز کردن لوسترهای منزل یا محیط کارتان را ندارید، بهتر است این کار را به شرکت های خدماتی که در این زمینه تبحر دارند واگذار کنید.

7. سایز لوستر

آخرین نکته برای خرید لوستر سایز آن است و باید از سایز های متفاوت لوستر برای فضاهای مختلف استفاده کنید. به طور مثال برای اتاق نشیمن از لوستر بزرگتری نسبت به لوستر آشپزخانه استفاده کنید. لوسترهای بزرگ برای مناطقی که دارای فضای بازا و جادار هستند مناسب است. شما همچنین ممکن است بر اساس سبک دکوراسیون به این نتیجه برسید خرید چند لوستر کوچک بهتر از خرید یک لوستر بزرگ است و این کاملا سلیقه ای است.

منبع 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X